Samen scoren bij de klant

Hoe versterk je elkaar?

Je wilt als bedrijf je klanten goed bedienen. Als accountmanager ken je als geen ander de behoeftes van je klant. En als specialist ken je alle technische “ins and outs”. Een ideale combinatie zou je zeggen, maar verloopt jullie samenwerking  toch niet zo lekker als je zou willen? Krijg je als accountmanager het verwijt dat je alleen maar zit te leuteren en koffie drinkt met de klant? En verwijt jij omgekeerd je technische collega dat hij te gedetailleerd is waardoor de klant binnen 2 minuten het spoor bijster is? Is er onderling sprake van irritatie en onbegrip, terwijl je elkaar juist graag zou willen helpen en versterken?

Doel

De training “Samen scoren bij de klant”is een praktijkgerichte training, gericht op het versterken van de onderlinge communicatie en samenwerking, zodat je samen de klant beter kunt bedienen.

  • Op de eerste trainingsdag staat de klant centraal. Je leert wat voor verschillende typen klanten er zijn en hoe je daar goed mee kunt communiceren. Ook besteden we aandacht aan het in kaart brengen van de behoeftes van de klant.
  • De tweede cursusdag staat in het teken van samenwerking tussen specialist en accountmanager. je leert goed op elkaar in te spelen om de klant optimaal te kunnen bedienen.
  • Beide dagen besteden we aandacht aan de verschillende invalshoeken van specialisten en accountmanagers. We onderzoeken wat je van elkaar kunt leren en hoe je elkaar kunt versterken.

Doelgroep en groepsgrootte

De cursus is bedoeld voor technisch specialisten, projectleiders, consultants, accountmanagers en verkoopmedewerkers die regelmatig met elkaar samenwerken. Je schrijft je in als duo. In de training is ruimte voor 5 à 6 duo’s (10 tot 12 personen).